Hát IGEN!

Kategória: Blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.88 (17 Votes)
Hát IGEN! - 4.9 out of 5 based on 17 votes

Készült: 2015.november.14.

gerinc egeszsegLegutóbbi bejegyzésem óta több kérdés is érkezett hozzám, hogy szimpatikus és vonzó dolognak tűnik számukra a kettlebelles edzés, de ők egy kicsit még mindig tartanak tőle, hogy mi lesz a hátukkal ha elkezdik ez a fajta mozgást...
Van egy jó hírem, a derekad nagyobb biztonságban van, mint hitted!

Jogos-e a kérdés?

Úgy gondolom, hogy igen. Nem kell semmiben se hinni, azért mert valaki azt mondja, hogy ez mennyire rettentően jó! Jobb kicsit utánajárni a témának, vizsgálódni és az ismeretek birtokában már felelősségteljesebben fogsz tudni dönteni.

Jó-e akkor a kettlebellezés a gerincnek? Hát igen!
Viszont ne elégedjünk meg ezzel a rövid válasszal, nézzük inkább meg részletesen milyen előnyei vannak a kettlebelles edzésenek a derekad számára!

1.  Javulni fog a testtudatod

Az alapgyakorlatok elsajátítása során már az elején szembesülnek vele az emberek, hogy itt bizony nagyon sok mindenre oda kell figyelni! Sokszor előfordul, hogy egy-egy testtáj mozgását először meg kell éreztetni, mert eddig nem is figyeltél rá oda és nem is tudtad, hogy mit csinál például a csípőd, vagy a vállad. Ez nagyon gyakran akkor is így van, ha valaki sportol. A gyakorlatok egyszerűnek néznek ki, de valójában nagyon összetettek.
Ha tudatosabbá válsz a saját mozgásodban, akkor jobb minőségben fogsz mozogni és kisebb eséllyel fogsz megsérülni!

2.  Fix bejáratott mozgáspályán dolgozol végig

A tanulás fázisában még nem egyformák az ismétlések, de ha elsajátítottad a helyes technikát, akkor onnantól mindig az fogod csinálni. Az ismétlések egyformák lesznek. Innentől „ki van taposva” a mozgás útja és a végrehajtás sebessége. Nem lesznek különböző szögekben, hirtelen végzett mozdulatok mint például egy labdajáték során.

3.  Egyenes háttal dolgozunk

Ez már első órán is mindig elhangzik. Meg kell tanulnod megérezni és beállítani a helyes testtartást. A ballisztikus gyakorlatok alatt végig egyenes lesz a hát. Ez a gerinc számára a legbiztonságosabb pozíció!

gerinc egeszség

Fogadd meg a tanácsot és vigyázz a gerincedre!

4.  Az izomerő növekedése

A kettlebelles gyakorlatok erősítik a has – és a hát izmait valamint a farizmokat is. Ez a gerinc egészsége szempontjából egy nagy előny.

5.  Izomfűző

A helyes technika része az is, hogy tudatosan elkezded megfeszíteni az izmaidat a gyakorlatok során. Ha a farizmod és a törzsed izmait megfelelően használod, akkor ennek olyan lesz a hatása, mintha egy öv védené és támasztaná a derekadat, továbbá megakadályozza a medenceöv elbillenését is!

6.  Az izmok hosszabb távú terhelhetősége (erőállóképessége) is fejlődni fog

A törzs izmai számára nem csak az izomerő, hanem az izmok kitartása is fontos. Ezeknek az izmoknak a funkciója nem csak, az, hogy egyszer – egyszer nagy erőkifejtésben vegyenek részt (maximális erő), hanem a napi tevékenységünk és a sportmozgások során folyamatosan támasztanak és segítenek tartani a helyes testtartást. Ehhez azonban hosszabb távú terhelésre is tréningezni kell őket. A kettlebellel végzett ballisztikus gyakorlatok erre kiváló lehetőséget nyújtatnak!

7.  Javuló hajlékonyság és mobilitás

Ha kötöttek az izmok és nem megfelelően mozognak az ízületek, akkor az valamely terület túlterheléséhez fog vezetni. Ha merev a csípő, vagy a boka, akkor gyakran az ágyéki gerincszakasz fog helyettük kompenzálni és lesz ez miatt túlterhelve.
Az edzések során végzett gyakorlatok javítani fogják a mozgékonyságodat. A hátad hálás lesz érte!

gerinc egeszsege

Ragyogó eredmények, biztonságosan a gerinc egészsége szempontjából!

Záró gondolatok

Láthatjuk tehát, hogy számos előnye van a szakszerűen végzett kettlebelles edzésnek. Nem véletlen van egyre nagyobb szerepe a gerincbetegségek megelőzésében és a gerincbetegségek rehabilitációjában is! Fontosnak tartom, hogy ha korábban már volt gerincpanaszod, akkor olyan oktatót keress, aki nemcsak a kettlebellhez ért, hanem tisztában van a gerincbetegségekkel és a rehabilitáció lépcsőfokaival is!

Szeretném hozzátenni, hogy a fenti előnyök elsősorban a helyes technikával végrehajtott, „hardstyle” (kemény stílusú) kettlebelles edzésre vonatkoznak! Ilyen rendszer a StrongFirst Girya módszere is. A gyakorlatok technikája eleve úgy lett kifejlesztve, hogy az egészség szempontjából minél többet adjon, hiszen itt a rendszer egyik alapelve a biztonság!

Azt gondolom, hogy a fenti gondolatok végleg meg fogják győzni a kétkedőket!
Vissza is kanyarodhatunk akkor a korábbi kérdésre, hogy jó-e a derekadnak a kettlebell?
Hát IGEN!

Sok sikert kívánok!

Máté

Találatok: 2776